αρχικά Υγεία & Ευεξία Τι συμβαίνει όταν νιώθουμε πόνο στη μέση και πώς προλαμβάνεται?

Τι συμβαίνει όταν νιώθουμε πόνο στη μέση και πώς προλαμβάνεται?

0
0
258

Γράφει η Θωμαή Ζαρκοδήμου

  Πολλοί αθλούμενοι παραπονιούνται συχνά για έντονο πόνο στην μέση ή χαμηλά στην πλάτη είτε κατά τη διάρκεια της άσκησης είτε μετά το τέλος της κύριας προπόνησης. Ο πόνος αποτελεί πάντα ένδειξη δυσλειτουργίας και ίσως το σώμα μας να μην είναι έτοιμο να δεχτεί οποιαδήποτε επιβάρυνση!!! Κάποιο σύμπτωμα το οποίο εσείς θεωρείτε ασήμαντο, ίσως να είναι ο προάγγελος κάποιου πολύ σοβαρού προβλήματος υγείας.

 

Τι είναι οσφυαλγία;

  Ο ιατρικός όρος για τον  πόνο που εντοπίζεται  κυρίως στη μέση (οσφύ) είναι «οσφυαλγία», δηλαδή σύμπτωμα που αφορά κάθε πόνο στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης , η οποία αποτελεί μέρος της κινηματικής αλυσίδας του σώματος μας με ιδιαίτερη σημασία. Ο πόνος της οσφυαλγίας δεν οφείλεται πάντα στα ίδια αίτια και διαφέρει πολύ όσον αφορά την έντασή και τη διάρκεια του από την μια περίπτωση στην άλλη. Η πιο απλή μορφή είναι αυτή που σχετίζεται καθαρά με μυϊκό πόνο μετά από έντονη αθλητική δραστηριότητα  ή  μετά από μεγάλη περίοδο απραξίας και οφείλεται σε υπερβολική καταπόνηση των μυών και συνδέσμων της περιοχής.

Τι γίνεται όμως όταν ο πόνος μπαίνει στο προσκήνιο;

 Σε περίπτωση που νιώσετε οποιαδήποτε ενόχληση  πρέπει να ενημερώσετε τον γυμναστή σας και να διακόψετε την άσκηση. Στη συνέχεια ο ιατρός σας θα αποφανθεί για το αν υπάρχει κάποια βλάβη και για το ποια θεραπεία πρέπει να ακολουθήσετε. Ακόμη και αν στο  παρελθόν σας ταλαιπώρησε η μέση σας  θα πρέπει να  ξεκινήσετε την άσκηση μετά από επίσκεψη στον ιατρό σας έτσι ώστε να σας πει τι είδους άσκηση επιτρέπεται και ποιες ασκήσεις θα πρέπει να αποφεύγεται.

   Το πρόγραμμα που θα ακολουθήσετε πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού σας θα πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά από κάποιο γυμναστή που να ειδικεύεται είτε στην αποκατάσταση μυοσκελετικών δυσλειτουργιών είτε  στην προσαρμοσμένη φυσική αγωγή.

Αποτέλεσμα εικόνας για πονος στη μεση

Άσκηση και Πρόληψη

 Η πρόληψη είναι η βασικότερη, ίσως, παράμετρος για τα προβλήματα στην περιοχή της οσφύος (μέσης). Υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις οι οποίες βασίζονται στις αρχές της ορθοσωμίας και περιλαμβάνουν ασκήσεις μυικής ενδυνάμωσης και νευρομυικού συντονισμού.

Με άλλα λόγια η πρόληψη περιλαμβάνει:

  • Ενδυνάμωση του κορμού (κυρίως κοιλιακοί και ραχιαίοι).
  • Διατάσεις για την σπονδυλική στήλη.
  • Αύξηση της αντοχής.
  • Βελτίωση φυσικής κατάστασης. Προτείνεται το περπάτημα, το κολύμπι και το καθιστό στατικό ποδήλατο.
  • Βελτίωση σωστής στάσης σώματος. Η μέθοδος pilates και η yoga αποτελούν μεθόδους εκγύμνασης που ενισχύουν την λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης.
  • Διατήρηση ή μείωση φυσιολογικού σωματικού βάρους.

 Τέλος, εάν είστε υποστηρικτές της φράσης «πόνος είναι θα περάσει», ίσως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε τις απόψεις σας γύρω από την υγεία και να θυμάστε:

«Η σωστή άσκηση  αποτελεί τη βάση τόσο της πρόληψης όσο και της θεραπείας για τα συμπτώματα της οσφυαλγίας».

Ζαρκοδήμου Θωμαή 

καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής  

personal trainer

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα στή: Υγεία & Ευεξία

Δείτε επίσης

Προπόνηση με ιμάντες αιώρησης (TRX):Η μέθοδος γυμναστικής που κάνει θαύματα!!!

Γράφει  η Ζαρκοδήμου Θωμαή MSc ΤΕΦΑΑ (ΑΠΘ), Personal Trainer. Η προπόνηση με ιμάντες αιώρη…