Έχετε παρατηρήσει ότι το παιδί σας δεν έχει καλή απόδοση στο σχολείο ? Κάνει κακά γράμματα? Δυσκολεύεται να συμμετάσχει σε ένα ομαδικό άθλημα ?Λερώνεται εύκολά με το φαγητό του ή ακόμη δεν του αρέσει να κάνει κούνια ? Η Εργοθεραπεία μπορεί να ξεκλειδώσει το παιδί σας.

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές δραστηριότητες που είναι σημαντικές , ανεξάρτητα από την πάθηση, αναπηρία ή μειονεξία που πιθανόν να αντιμετωπίζει (AOTA 1994). Επιπλέον κύριος στόχος της Εργοθεραπείας είναι να αξιολογήσει και να παρέμβει με την χρήση μεθόδων και προσεγγίσεων με απώτερο στόχο την εκμάθηση ή την διατήρηση βασικών δεξιοτήτων, ώστε τα παιδιά και οι έφηβοι να ανταπεξέλθουν σε βασικές δραστηριότητες σύμφωνα με την χρονολογική τους ηλικία.

Ακόμη, στόχοι της εργοθεραπείας είναι να βοηθήσει το παιδί να αρχίσει το σχολείο με όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες  εστιάζοντας την θεραπευτική του συνεδρία στην μείωση της παρορμητικής ή διασπαστικής συμπεριφοράς και αυξάνοντας σημαντικές δεξιότητες που αφορούν το σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον <βοηθά> το παιδί δίνοντας στοχευμένες δραστηριότητες για την βελτίωση της λεπτής η αδρής κινητικότητας, καθώς και την ενδυνάμωση των μυών του.

Επίσης,  ενισχύει την έννοια του παιχνιδιού δημιουργώντας εξειδικευμένες δραστηριότητες με κύριο στόχο την κατάκτηση βασικών γνωστικών εννοιών, όπως είναι χωρικές έννοιες, χρονικές έννοιες, καθώς τα  χρώματα , σχήματα κ.α.

Τέλος, στόχος της Εργοθεραπείας είναι η ενίσχυση και η ανάπτυξη της τυπικής ανάπτυξης και των κοινωνικών δεξιοτήτων προκειμένου το παιδί να ανταπεξέλθει συμμετέχοντας με αποδεκτό κοινωνικό τρόπο στο περιβάλλον .

Πότε χρειάζεται μια Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση ?

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω ένα παιδί – έφηβος χρειάζεται να επισκεφθεί έναν Εργοθεραπευτή όταν οι γονείς του ή η  υπεύθυνη δασκάλα του τμήματος του στο σχολείο παρατηρεί ότι το παιδί

  • Διασπάται αρκετά η προσοχή του κατά την παράδοση του μαθήματος του σχολείου
  • Δεν κρατά με σωστό τρόπο το μολύβι – ξυλομπογιά όταν γράφει η ζωγραφίζει
  • Όταν δυσκολεύεται να οργανώσει το χρόνο του και τις έννοιες του χρόνου.
  • Όταν αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς.
  • Όταν δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες
  • Όταν δυσκολεύεται να συμμετάσχει σε ομαδικά αθλήματα που περιέχουν μπάλα, όπως ποδόσφαιρο ή καλαθοσφαίριση.
  • Όταν παρουσιάζει δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας.
  • Όταν δεν του αρέσει να λερώνεται και η αντίδραση του είναι έντονη <<με πολύ θυμό και αρκετό κλάμα>>.
  • Όταν η διατροφή του είναι φτωχή σε βιταμίνες και η αντίδρασή του στη πρόκληση του καινούριου αρκετά έντονη.
  • Όταν ζαλίζεται κατά τη διαδρομή του αυτοκινήτου
  • Όταν δεν του αρέσει να κάνει κούνια σε παιδικές χαρές
  • Όταν επιλέγει την απομόνωση και όχι την συναναστροφή με συνομηλίκους του
  • Όταν δεν εκτελεί εντολές
  • Όταν η συμπεριφορά του δεν είναι κοινωνικά αποδεκτή.

Ποιο είναι το μέσων της Εργοθεραπείας?

Η Εργοθεραπεία χρησιμοποιεί ως <μέσον > το παιχνίδι, μέσα από αυτό προσπαθεί να αναπτύξει ή ακόμη και να διατηρήσει σημαντικές δεξιότητες εφοδιάζοντας τα παιδιά με γνώση και  εμπειρίες τόσο σημαντικές και χρήσιμες, ώστε τα παιδία σας να μπορούν να ανταπεξέλθουν ισότιμα στις απαιτήσεις της κοινωνίας, χωρίς να ξεχνάμε ότι η επιτυχία του κάθε Εργοθεραπευτή είναι να <νομίζει> ότι το παιδί σας παίζει, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνει.( Dr Ayres )

 

Η Εργοθεραπεία «ξεκλειδώνει» το παιδί σας! Γράφει η Άννα Μπασδέκη | Εργοθεραπεύτρια">
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: KozaniKids

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

Στο βιβλιοπωλείο «Πάπυρος» το Σάββατο 14/12 με τη Φωτεινή Σακελλάρη θα βοηθήσουμε το λύκο Ζαχαρία να αγαπήσει κι αυτός τα Χριστούγεννα

Οι γιορτές πλησιάζουν και η μαγεία των Χριστουγέννων έχει πλημμυρίσει τα πάντα γύρω μας!! …