αρχικά Υγεία & Ευεξία Κρύο – κρύο.. ! Τι να φάω για να ζεσταθώ;

Κρύο – κρύο.. ! Τι να φάω για να ζεσταθώ;

0
0
188

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου Γκλούμπου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το κρύο τσουχτερό και η  όρεξη στα ύψη και αν δεν  την ελέγξουμε τότε  κάποια κιλάκια θα αρχίσουν να μας χαμογελούν. Η αύξηση της όρεξης συμβαίνει διότι ο οργανισμός μας κάνει περισσότερες καύσεις για να παράξει θερμότητα και  να διατηρήσει φυσιολογική τη σωματική θερμοκρασία μας παρά τις χαμηλές  θερμοκρασίες του περιβάλλοντος.

Καταναλώνοντας όμως κάποια τρόφιμα μπορούμε να αυξήσουμε την θερμοκρασία του σώματός μας χωρίς να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας με περιττές θερμίδες.

Οι  σύνθετοι υδατάνθρακες  αποτελούν  το πρώτο καύσιμο που χρησιμοποιεί ο οργανισμός μας , ενώ τα  κορεσμένα λίπη, δεν υπάρχει λόγος να αυξηθούν  για να  ζεσταθούμε διότι δρουν αρνητικά και στο ανοσοποιητικό μας.

Τα  άτομα που έχουν χαμηλά επίπεδα σιδήρου ( αναιμία) υποφέρουν  συχνά από  κρύα πόδια και χέρια. Το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας αποτελεί μια καλή  επιλογή πρόσληψης σιδήρου, περιέχοντας παράλληλα χαμηλά κορεσμένα λιπαρά.  Μαγειρεμένο με ελαιόλαδο  θα  βοηθήσει στην καλή κυκλοφορία του αίματος και συνεπώς δεν θα παγώνουν τα άκρα τους.

Αποτέλεσμα εικόνας για αποξηραμενα φρουτα

Τα αποξηραμένα φρούτα όπως οι  σταφίδες τα  δαμάσκηνα και τα σύκα  μας προσφέρουν   συμπυκνωμένη  ενέργεια στον οργανισμό   κρατώντας τα επίπεδα των καύσεων σταθερά και έτσι να διατηρείται  η θερμοκρασία του σώματος μας σταθερή.

Οι σούπες που περιέχουν άμυλο όπως σούπες με όσπρια , με πατάτες , με τραχανά , με πλιγούρι ,  με ρύζι και με ζυμαρικά αποδίδουν ενέργεια με αργό και σταθερό ρυθμό.  Η κατανάλωση των  ζεστών υγρών  αποτρέπει την αφυδάτωση και αυτό με τη σειρά του, συμβάλλει στην πρόληψη της υποθερμίας.

Σχετική εικόνα

Η κοτόσουπα είναι επίσης καλή επιλογή, καθώς συνδυάζει πρωτεΐνες κα υδατάνθρακες. Οι χορτόσουπες    χωρίς  πατάτες ή ρύζι μπορούν να μας ζεστάνουν  αλλά για λιγότερο χρόνο. Μια καλή πρόταση είναι  η  σούπα με λαχανικά της αρεσκείας  , καρότα γλυκοπατάτα  και πιπέρι ή καυτερή πιπεριά που  επίσης μπορεί να επιφέρει άμεσο θερμογόνο αποτέλεσμα  στον οργανισμό.

Η καλή ενυδάτωση είναι σύμμαχος στο κρύο.  Όταν δεν πίνουμε νερό ώστε να υπάρχει επαρκής ενυδάτωση,  το σώμα μας  αφυδατώνεται, η θερμοκρασία μας μειώνεται και κρυώνουμε. Μια ιδανική  λύση για να ενυδατωθούμε είναι τα ζεστά  ροφήματα όπως  καφέ, πράσινο τσάι, χαμομήλι ίσως  με λίγο μέλι και όχι με  πολύ γάλα, πολλή ζάχαρη και σαντιγί.

Σχετική εικόνα

 

Η πιπερόριζα( τζίντζερ)  η πάπρικα  ή το μπούκοβο θα αυξήσουν  άμεσα την θερμοκρασία του σώματος  και  το  ανοσοποιητικό  μας σύστημα.

Οι  κρύες  μέρες του χειμώνα  είναι συνδεδεμένες με ζεστές σούπες και ζεστά ροφήματα και αν μαγειρευτούν  κατάλληλα , θα έχουμε   και  μεγάλη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών  και  σωστή ενυδάτωση.

Ευαγγελία  Δημητροπούλου –Γκλούμπου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα στή: Υγεία & Ευεξία

Δείτε επίσης

Τι κρύβεται μέσα σε ένα μόνο κεσεδάκι;

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου- Γκλούμπου Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Είναι ένα τρ…