Στο προηγούμενο άρθρο αναφέρθηκα στο «τι είναι» οι μαθησιακές δυσκολίες και ποια είναι η διαφορά μεταξύ μαθησιακών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε σε μια άλλη κατηγορία των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, η οποία είναι η Ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά – αριθμητική (δυσαριθμησία).

 

  • Ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά – αριθμητική (δυσαριθμησία)

Από σημαντικό αριθμό ερευνών αναδεικνύεται η ύπαρξη προβλημάτων με διάφορες βασικές μαθηματικές λειτουργίες.

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές μέτρησης και επίλυσης απλών ασκήσεων πρόσθεσης και αφαίρεσης από του τυπικούς μαθητές. Τα παιδιά με ειδικές δυσκολίες στα μαθηματικά ενδέχεται να γράφουν ανάποδα τους αριθμούς και να παρουσιάζουν δυσκολία στην αντίληψη και την ανάκληση βασικών κανόνων. Πιο συγκεκριμένα, δυσκολεύονται στις νοερές πράξεις και πράξεις με κλάσματα, στην μετατροπή μιας μεγαλύτερης μονάδας σε μια μικρότερη, στην επίλυση εξισώσεων, στην εφαρμογή κανόνων κτλ.

Στον τομέα των Μαθηματικών τα παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αντίληψη, στην λεπτή κινητικότητα και στον οπτικοκινητικό συντονισμό, μνημονικά προβλήματα, υπάρχουν δυσκολίες ολοκλήρωσης και ελλειμματική προσοχή.

Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά παιδιών με διαταραχές στα μαθηματικά:

  • Δεν ολοκληρώνουν τις ασκήσεις μίας σελίδας.
  • Προσπερνούν γραμμές όταν εκτελούν μία άσκηση.
  • Διαβάζουν λάθος πολυψήφιους αριθμούς.
  • Υπάρχει σύγχυση στην γραφή ή στην ανάγνωση αριθμών που παρουσιάζουν οπτικές ομοιότητες μεταξύ τους (π.χ. 6 / 9 και 2 / 5).
  • Απεικονίζουν καθρεπτικά αριθμητικά ψηφία.
  • Αντιστρέφουν την σειρά των ψηφίων πολυψήφιων αριθμών κατά την αντιγραφή τους.
  • Δεν διακρίνουν σωστά τα νομίσματα και τους δείκτες του ρολογιού.
  • Δυσκολεύονται στην ερμηνεία και το χειρισμό των μαθηματικών συμβόλων.

  • Δυσκολεύονται να γράψουν τους αριθμούς πάνω στη γραμμή του τετραδίου.
  • Δυσκολεύονται στην διάκριση του ‘’πριν’’ και του ‘’μετά’’ σε χωρικές ακολουθίες, στην διάκριση ‘’δεξιά’’ και ‘’αριστερά’’ και στην διάκριση των μεγεθών και σχημάτων.
  • Μεταφέρουν κρατούμενα σε λάθος στήλες στην εκτέλεση πράξεων.
  • Δυσκολεύονται στην χρήση αριθμητικής γραμμής, στην σύγκριση πολυψήφιων αριθμών και στην κατασκευή και ερμηνεία γραφημάτων.
  • Έχουν μπέρδεμα ως προς την θέση στην οποία πρέπει να τοποθετηθούν οι αριθμοί κατά την πρόσθεση ή την αφαίρεση.

αξιολόγηση και οι τρόποι παρέμβασης – αντιμετώπιση αναφέρθηκαν στο προηγούμενο άρθρο.

Κωνσταντίνα Κρίνου 
Λογοθεραπεύτρια

Μαθησιακές Δυσκολίες – Τι είναι η μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά – αριθμητική ή αλλιώς δυσαριθμησία; Γράφει η Κωνσταντίνα Κρίνου | Λογοθεραπεύτρια ">
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: KozaniKids

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

»Ο Φυσητής των ονείρων»στη Μαγική Σοφίτα του βιβλιοπωλείου Πάπυρος

Αυτό το Σάββατο στις 12:00 στο βιβλιοπωλείο Πάπυρος στη Φιλίππου με Σουμελά γωνία η Φωτειν…