αρχικά Υγεία & Ευεξία Ποιος λέει ότι με τους υδατάνθρακες δεν μπορεί να χάσει βάρος;

Ποιος λέει ότι με τους υδατάνθρακες δεν μπορεί να χάσει βάρος;

0
0
622

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ακούμε διαρκώς ότι οι πρωτεΐνες μας βοηθούν να χάσουμε βάρος και όταν ξεκινάμε μια δίαιτα αμέσως αφαιρούμε από το διαιτολόγιό μας,  τους υδατάνθρακες.  Έχουμε συνδυάσει στο μυαλό μας  τους υδατάνθρακες με τα γλυκά και τα αρτοσκευάσματα. Άλλωστε και οι «ανορθόδοξες» δίαιτες αυτό προτείνουν για μια γρήγορη  απώλεια βάρους .

 

Όμως οι σύνθετοι υδατάνθρακες  μας βοηθούν στην απώλεια του βάρους  προσφέροντας  την ενέργεια που χρειαζόμαστε καθημερινά , το κορεσμό   και την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου  μας .

Που βρίσκουμε  τους   υδατάνθρακες αυτούς όμως ; 

Σχετική εικόνα

Τα όσπρια  και  τα λαχανικά είναι πού καλές  πηγές υδατανθράκων αλλά και πρωτεϊνών  και δεν περιέχουν καθόλου λίπος . Περιέχουν  αρκετές φυτικές ίνες που βοηθούν όχι μόνο στην καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά και στην μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης, στην πρόληψη των καρδιοπαθειών, καθώς και πολλών μορφών καρκίνου. Προσοχή μόνο στα συνοδευτικά όπως τουρσί γιατί περιέχουν  αρκετό αλάτι που κατακρατεί υγρά.

Αποτέλεσμα εικόνας για φρουτα

Τα φρούτα δεν έχουν πολλές θερμίδες, μας χορταίνουν και κυρίως καταπολεμούν την επιθυμία μας για γλυκά με ζάχαρη. Δύο με τέσσερα  φρέσκα φρούτα την ημέρα θεωρούνται μία επαρκής ποσότητα. Μπορείτε να  φτιάξετε ένα smoothie  με φρούτα και βρώμη.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως  περιέχουν   υδατάνθρακες  χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που σημαίνει ότι η απορρόφηση γίνεται αργά  και  δεν ανεβαίνει  γρήγορα  η γλυκόζη στο αίμα . Έτσι, μαζί με τις φυτικές ίνες αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού και διατηρούν το αίσθημα της πληρότητας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Αποτέλεσμα εικόνας για δημητριακα ολικης

Προτιμήστε  ψωμί ή παξιμάδια ολικής ή κριθαρένια . Τα μακαρόνια  μην τα στερηθείτε απλά προτιμήστε τα ολικής  και όχι συνοδευόμενα με βαριές σάλτσες που έχουν πολλά λιπαρά.  Δοκιμάστε  ένα ριζότο με  καστανό   ρύζι  και  λαχανικά  , θα σας προσφέρει γεύση και  κορεσμό. Προσοχή στα δημητριακά πρωινού που περιέχουν ζάχαρη και λιπαρά.  Χρησιμοποιήστε  το πλιγούρι στις σαλάτες σας  , συνοδευτικό  στο πιάτο σας ή ακόμη και για κύριο πιάτο .

Προσοχή λοιπόν,  μην αφαιρείτε τους υδατάνθρακες από την διατροφή σας , διότι δε θα προσλαμβάνετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ,αντίθετα θα έχετε μεγάλη επιθυμία για τροφή η οποία με την σειρά της θα οδηγήσει σε υπερφαγία και αύξηση του βάροτς. 

Να γνωρίζετε πως, μια πλήρης και ισορροπημένη  διατροφή  θα σας  προσφέρει το επιδιωκόμενο  βάρος σώματος.

 

Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα στή: Υγεία & Ευεξία

Δείτε επίσης

Κρύο – κρύο.. ! Τι να φάω για να ζεσταθώ;

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου Γκλούμπου Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Το κρύο τσουχ…