Είναι η περίοδος όπου τα παιδιά μας επιστρέφουν στις σχολικές αίθουσες, οπου πρεπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το ενδεχόμενο να αρρωστήσουν ή να πάθουν κάποιο κρυολόγημα.  Υπάρχουν μικρά τιπς οπου οι γονείς μπορούν να υιοθετήσουν έτσι ώστε να προφυλάξουν τα μικρά παιδιά!

Σωστή διατροφή

Είναι πολύ σημαντική η σωστή και ισορροπημένη διατροφή του παιδιού που το βοηθά να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού του. Διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά (βιταμίνη C, β-καροτένιο, βιταμίνη E, , λυκοπένιο και σελήνιο) που εμπεριέχονται στα φρούτα, στα λαχανικά.

Η βιταμίνη C είναι ένας από τους καλύτερους συμμάχους του οργανισμού κατά των ιώσεων. Θα τη βρείτε σε μεγάλες συγκεντρώσεις σε ωμές κόκκινες και πράσινες πιπεριές, ακτινίδια, μπρόκολο (στον ατμό), ωμό λάχανο, φράουλες, πορτοκάλια και χυμό ντομάτας. Το β-καροτένιο συμβάλλει επίσης στην άμυνα του οργανισμού. Περιέχεται κυρίως σε φρούτα και λαχανικά με έντονο κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, όπως τα καρότα αλλά και η ντομάτα, και στα πράσινα λαχανικά, όπως το μαρούλι, το σπανάκι και το μπρόκολο.

 Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά και το κρασί, είναι επίσης σημαντικές για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Μικρές ποσότητες λυκοπένιου βρίσκονται στο καρπούζι, πεπόνι και στο γκρέιπφρουτ, αλλά, όσον αφορά το διατροφικό λυκοπένιο, οι ντομάτες αποτελούν τη μοναδική πλούσια επιλογή, και ειδικότερα ο ντοματοχυμός και η τριμμένη ντομάτα (πολτός ή πουρές τομάτας).Επίσης τα ω3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού. Υπάρχουν σε λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο κολιός, το σκουμπρί, ο σολομός και η πέστροφα. Εκτός από τα ψάρια, ανιχνεύονται σε ξηρούς καρπούς, όπως τα φιστίκια, στο σουσάμι και κατά συνέπεια και στο σησαμέλαιο, καθώς και στο λιναρόσπορο.

Επιπλέον, τα προβιοτικά, δηλαδή τα «καλά» βακτήρια που υπάρχουν στο γιαούρτι, το ξινόγαλα και σε άλλα εμπλουτισμένα προϊόντα, συμβάλλουν στην ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου και, σε συνδυασμό με τις βιταμίνες και τα μεταλλικά άλατα, κινητοποιούν το ανοσοποιητικό του σύστημα.

Εξίσου σημαντικός για την υγεία των παιδιών είναι και ο ύπνος.

Βεβαιωθείτε ότι κοιμάται όσες ώρες συνιστώνται για την ηλικία του:

– Έως 12 μηνών: 14-15 ώρες την ημέρα
– 1 έως 3 ετών: 12-14 ώρες την ημέρα
– 3 έως 6 ετών: 10-12 ώρες την ημέρα

 

Σωστή υγιεινή


Τα βρώμικα χέρια είναι ο πιο εύκολος «δρόμος» για να μεταδοθούν οι ιοί και τα μικρόβια από το ένα παιδάκι στο άλλο. Μαθαίνουμε στα παιδάκια μας να πλένουν καλά τα χέρια τους πριν την κατανάλωση φαγητού, μετά την τουαλέτα, μετά το παιχνίδι στο πάρκο, με την επιστροφή από το σχολείο κτλ. Σημαντική είναι επίσης η χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού gel ή μαντηλιών μετά το πλύσιμο ιδιαίτερα σε εξωτερικούς χώρους. Το αφήνουμε να στεγνώσει καλά. Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό του παιδικού σταθμού φροντίζει τα παιδιά να πλένουν καλά τα χέρια τους τόσο πριν φάνε όσο και μετά την τουαλέτα. Εξίσου σημαντικό είναι να πλένουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι τακτικά τα χέρια τους, και οπωσδήποτε πριν και μετά το σερβίρισμα των γευμάτων, αφού αλλάξουν πάνα σε κάποιο μωρό ή βοηθήσουν στην τουαλέτα κάποιο μεγαλύτερο παιδάκι και αφού καθαρίσουν κάποια μυτούλα που τρέχει.

Σωστή υγιεινή περιβάλλοντος


1. Καλή απολύμανση κοινόχρηστων χώρων και (σπίτι και σχολείο).
2. Καλός αερισμός σπιτιού και σχολείου.
3. Αποφυγή χώρων με συνωστισμό ιδιαίτερα σε εποχή έξαρσης ιώσεων.
4. Αποφυγή έκθεσης του παιδιού σε παθητικό κάπνισμα.
5. Αποφυγή λούτρινων παιχνιδιών ιδιαίτερα στο σχολείο και συχνή απολύμανση των παιχνιδιών και των πάγκων.

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: KozaniKids

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

3 family friendly festivals στην Ελλάδα που μπορείτε να επισκεφθείτε!

Φεστιβάλ Βωβούσας | Ιωάννινα 13-20 Ιουλίου 2019  Το Φεστιβάλ Βωβούσας επιστρέφει! Πάρτε τα…