Γράφει η Βασιλική Ι.Μάστορα
Ψυχολόγος

Από την αρχαιότητα έχει αναγνωριστεί ο στενός δεσμός μεταξύ σωματικής και ψυχικής υγείας καθώς σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του Πλάτωνα, του Ιπποκράτη και του Ασκληπιού, η αφετηρία όλων των καλών αλλά και των δεινών του σώματος βρίσκεται στην ψυχή…

Τα συναισθήματα συνδέονται στενά με την σωματική λειτουργία και καθρεφτίζονται έντονα και στη σωματική υγεία.

Τόσο τα αρνητικά όσο και τα θετικά συναισθήματα έχουν εξίσου σημαντική προσαρμοστική αξία για το άτομο. Τα αρνητικά συναισθήματα φαίνεται να μειώνουν το ρεπερτόριο σκέψης και δράσης του ατόμου, οδηγώντας το σε συγκεκριμένες και προβλέψιμες αντιδράσεις.

Αντίθετα, η ευτυχία φαίνεται συχνά να προηγείται παρά να έπεται των θετικών γεγονότων ζωής, αποτελώντας προβλεπτικό παράγοντα πολλών “καλών”, όπως η οικονομική επιτυχία, η ύπαρξη υποστηρικτικών σχέσεων και δικτύων, η ικανότητα αποτελεσματικής αντιμετώπισης των δυσκολιών, η ψυχοσωματική υγεία και η μακροβιότητα.

Ως συνθετικό κομμάτι της ευτυχίας, τα θετικά συναισθήματα φαίνεται να διαδραματίζουν, έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην επίτευξη και τη διατήρηση της καλής ψυχικής και σωματικής υγείας συνθέτοντας το ψυχολογικό «ευ ζην».

Τα θετικά συναισθήματα λειτουργούν ως ρυθμιστές των επιπέδων του στρες, διευρύνουν την αντίληψη και την προσοχή, καταπολεμούν τις αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες των αρνητικών συναισθημάτων, ενισχύουν την ενεργητική αντιμετώπιση των δύσκολων καταστάσεων, λειτουργούν προληπτικά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, οδηγούν στην ψυχολογική ευημερία και συντελούν στην αύξηση των επιπέδων αισιοδοξίας, ηρεμίας και ψυχικής ανθεκτικότητας.

Πιο συγκεκριμένα όσο αφορά τη σχέση τους με την ανθεκτικότητα, φαίνεται ότι τα θετικά συναισθήματα τροφοδοτούν στην ουσία την ψυχική ανθεκτικότητα, καθώς τα ψυχικώς ανθεκτικά άτομα χρησιμοποιούν τα θετικά συναισθήματα προκειμένου να ανακάμψουν γρήγορα και αποτελεσματικά από συναισθηματικά αρνητικές καταστάσεις και για να βρουν θετικό νόημα σε αυτές.

Τα ανθεκτικά άτομα έχουν την ικανότητα να προκαλούν τα θετικά συναισθήματα μέσω του χιούμορ, των τεχνικών χαλάρωσης και της αισιόδοξης σκέψης, ενώ δεν αρκούνται στο βίωμα θετικών συναισθημάτων μόνο για τον εαυτό τους, αλλά εμπνέουν θετικά συναισθήματα στους σημαντικούς άλλους, συμβάλλοντας έτσι ενεργά στη δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής και υποστήριξης που διευκολύνει τη διαδικασία αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων.

Υ.Γ. :  Πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσες…

Να Αγαπάς τον εαυτό σου;

Να διασκεδάζεις σε μια βραδινή έξοδο;

Να εμπνέεσαι από ένα αγαπημένο πρόσωπο;

Να συγκλονίζεσαι από κάτι θαυμαστό;

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσες…

Χαρούμενη μέσα στη ρουτίνα σου;

Ευγνώμων για όσα έχεις;

Ήρεμη σε μια οικεία αγκαλιά;

Ενδιαφέρον να μάθεις κάτι καινούριο;

Ελπίδα πως μπορείς και θα το πετύχεις;

Υπερήφανη για όσα έχεις καταφέρει;

Ψυχολόγος
Ειδίκευση στη Συμβουλευτική & τον Προσανατολισμό
                                   
Μ.Αλεξάνδρου 15, Κοζάνη
2461 102 441

Print Friendly, PDF & Email
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: Υγεία και Ευεξία

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

Ποιες είναι οι διατροφικές συνήθειες των ελληνίδων celebrities?

Δεν αρκεί να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα δίαιτας 15 ημερών για να χάσεις μερικά κιλά. Θα πρ…