Τα αποτελέσματα της άσκησης στο δέρμα – Beauty Tips για υγιή επιδερμίδα!

Γράφει η Θωμαή Ζαρκοδήμου

 

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο ανθρώπινο όργανο, τόσο ως προς το βάρος του όσο και ως προς την επιφάνεια του σώματος που καλύπτει. Διακρίνεται ανατομικά, από έξω προς τα μέσα, σε 3 βασικές κυτταρικές στιβάδες: την επιδερμίδα, το χόριο και τον υποδόριο ή λιπώδη ιστό.

 

Κάθε μια στιβάδα έχει διαφορετική κυτταρική σύσταση και κατά συνέπεια διαφορετική δομή και λειτουργία. Λόγω του ότι το δέρμα έρχεται σε άμεση επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον, διαθέτει ορισμένες ιδιότητες, απαραίτητες για την επιβίωση του ατόμου. Είναι αδιαπέραστο από μικροοργανισμούς και χημικές ουσίες, δεν επιτρέπει την προς τα έξω απώλεια υγρών και προστατεύει δια της χρωστικής του ουσίας από την βλαπτική δράση της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Με τον όρο άσκηση εννοούμε κάθε συστηματική κίνηση του σώματος ή συμμετοχή του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες, η οποία έχει κάποια χρονική διάρκεια, χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνισμού, και στην οποία εμπλέκονται κυρίως μεγάλες μυϊκές ομάδες του ανθρώπινου σώματος.

Η «άσκηση» παρέχει πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα για την προάσπιση της υγείας  και συμβάλλει στη διατήρηση της φυσικής μας κατάστασης. Έχουν αποδειχθεί πλέον επιστημονικά τα οφέλη της καθημερινής σωματικής άσκησης κι όμως οι περισσότεροι αγνοούν ότι η άσκηση μπορεί να ωφελήσει το δέρμα. Με άλλα λόγια, με την γυμναστική μπορούμε να αντιστρέψουμε το χρόνο και να επαναφέρουμε την νεανική λάμψη στην επιδερμίδα μας.

Πιο συγκεκριμένα:    

  • Η άσκηση τονώνει του μυς: Με την έλλειψη σωματικής δραστηριότητας οι μύες  ατονούν. Η ενδυνάμωση των μυϊκών ιστών του δέρματος έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ελαστικότητας του, την μείωση της κυτταρίτιδας και την βελτίωση της όψης του (λείο – σφριγηλό δέρμα).
  • Η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος: Με την αυξημένη ροή  αίματος έχουμε  οξυγόνωση των δερματικών κυττάρων και  καλύτερη κυκλοφορία των θρεπτικών συστατικών που συμβάλλουν στην παραγωγή κολλαγόνου και ενισχύουν  την όψη  και την υγεία του δέρματος.. Το κολλαγόνο είναι το κύριο συστατικό των βασικών δομών του σώματος και του συνδετικού ιστού
  • Η άσκηση προκαλεί εφίδρωση: Η εφίδρωση βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό μας και την αναζωογόνηση του δέρματος. Συμβάλλει στην απελευθέρωση των πόρων και προλαμβάνει την εμφάνιση ακμής.
  • Η άσκηση προκαλεί φυσική ενυδάτωση: Το δέρμα κατά την άσκηση εκκρίνει περισσότερα φυσικά έλαια, τα οποία ενισχύουν την φυσική ενυδάτωση και τη λάμψη του δέρματος.
  • Η άσκηση μειώνει το άγχος: Το άγχος ενισχύει την γήρανση του δέρματος και επιδεινώνει τις διάφορες δερματικές παθήσεις. Έχει διαπιστωθεί ότι η άσκηση είναι αγχολυτική και μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του στρες και τα έντονα σημάδια του άγχους στο δέρμα.

 Beauty Tips

 Το δέρμα μας χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή.

Μια πολύ σημαντική κρέμα σώματος που πρέπει να χρησιμοποιούμε είναι η κρέμα σύσφιξης, η οποία είτε στοχεύει στην σύσφιξη της ήδη υπάρχουσας χαλαρότητας του δέρματος είτε στην μη εμφάνιση της

Αυτές οι κρέμες βοηθούν να τονωθεί το δέρμα, να αναζωογονηθούν τα κύτταρά του, να ενισχυθούν οι μυς (με τη βοήθεια χειρισμών μασάζ μέχρι να απορροφηθεί η κρέμα). Οι ιστοί ξαναβρίσκουν τη χαμένη τους ελαστικότητα εξαιτίας του χρόνου, της αλλαγής βάρους και της έλλειψης άσκησης. Όλα αυτά οφείλονται στα συστατικά των κρεμών αυτών, όπως κολλαγόνο, ελαστίνη, βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Πάντα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με την επιλογή οποιασδήποτε κρέμας που κυκλοφορεί στο εμπόριο και να συμβουλευόμαστε τον δερματολόγο μας ή την αισθητικό μας. Τα προϊόντα σύσφιξης πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες να έχουμε ένα εξαιρετικό σώμα, όμως κανένα προϊόν  δεν μπορεί να δράσει χωρίς την δική μας βοήθεια. Μπορούν να συμβάλλουν στο να έχουμε πιο γρήγορα αποτελέσματα στην επίμαχη περιοχή του σώματος καθώς και να βελτιώσουν την όψη του δέρματος αλλά όχι να κάνουν θαύματα.

Το τρίπτυχο: νερό – ισορροπημένη διατροφή – καθημερινή άσκηση παραμένει ο νούμερο ένα τρόπος για την καύση λίπους και για να «σμιλέψει» το σώμα μας.

 

Ζαρκοδήμου Θωμαή
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής,
Personal Trainer, Β. Φυσικοθεραπείας

 

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: Sito
περισσότερα στή: Υγεία και Ευεξία

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

Ο κοζανίτης ιατρός Χρήστος Κυρατσούς επικεφαλής της έρευνας για το εμβόλιο του κοροναϊού στη Νέα Υόρκη

Χιλιόμετρα μακριά από την εστία της έξαρσης του κοροναϊού ένας έλληνας γιατρός στη Νέα Υόρ…