Τα κιλά των εορτών  μπορούν  να αυτοκαταστραφούν;

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το φαγοπότι των εορτών τελείωσε και δυστυχώς για πολλούς άφησε τα ίχνη του. Για κάποιους ίσως να μην είναι  μόνο ίχνη( κανένα κιλάκι παραπάνω ) αλλά κάτι περισσότερο (  3,4.. κιλά ).  Αλλά αυτά είναι  τα αποτελέσματα από τα καλέσματα, τα οικογενειακά τραπέζια με γεμάτα πιάτα, γλυκά, ποτά. Ήρθε λοιπόν  η ώρα να επιστρέψουμε  στα κιλά που είχαμε πριν τις γιορτές.

Σχετική εικόνα

Δεν πρέπει να υπάρχει πανικός,  διότι  αυτά τα παραπάνω κιλά είναι προσωρινά, δεν έχουν «αφομοιωθεί»  από τον οργανισμό  και  μπορείτε  να απαλλαγείτε εύκολα  απ’ αυτά.

Με την επιστροφή σας στην ισορροπημένη διατροφή  και δραστηριότητα που κάνατε πριν τις γιορτές, θα επανέλθετε στο βάρος σας. Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε «βοηθήματα» αδυνατίσματος ή να κάνετε  ανορθόδοξες δίαιτες  τύπου μονοφαγίας, ή ακραίες πολύ αυστηρές. Αυτές οι τακτικές  δεν προσφέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, εξαντλούν τον οργανισμό σας, σας στερούν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά με αποτέλεσμα  να σας οδηγήσουν αργότερα σε   υπερφαγίες.

 

Έτσι λοιπόν μια διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες των τροφίμων και αποκλείοντας τρόφιμα που δε μας προσφέρουν ιδιαίτερα θρεπτικά συστατικά, θα μας δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αποτέλεσμα εικόνας για diet

Πιο συγκεκριμένα :

Σχετική εικόνα   Προτιμήστε τα φρούτα και χυμούς φρούτων και όχι  αναψυκτικά.

Σχετική εικόνα   Προτιμήστε κρασί ( αρκεί μόνο ένα ποτηράκι) αντί άλλου αλκοολούχου ποτού.

Σχετική εικόνα   Καταναλώστε προϊόντα ολικής αλέσεως ( ψωμί, δημητριακά, παξιμάδια κ.α.), διότι προσφέρουν κορεσμό.

Σχετική εικόνα   Περιορίστε τα γλυκά , προτιμήστε  παστέλι ή γλυκό του κουταλιού.

Σχετική εικόνα   Καταναλώστε άπαχα κρέατα, ψάρι , κοτόπουλο μαγειρεμένα με υγιεινό τρόπο.

Σχετική εικόνα   Περιορίστε την ποσότητα του φαγητού σας και αυξήστε τις σαλάτες προσθέτοντας  μόνο  ελαιόλαδο και όχι περίεργα λιπαρά  dressings.

Σχετική εικόνα   Κατανάλωσε 2 φορές την εβδομάδα  όσπρια & λαδερά.

Σχετική εικόνα   Μαγειρέψτε τα δικά σας φαγητά ( όχι τηγανιτά )και μην παραγγέλνετε από ταχυφαγεία.

Σχετική εικόνα   Πιείτε πολύ νερό ή αφεψήματα ( τσάι , χαμομήλι, κρόκο Κοζάνης..)

Σχετική εικόνα   Μην παραλείπετε γεύματα και κυρίως το πρωινό.

Σχετική εικόνα   Αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα κάνοντας γυμναστική ή αλλιώς περπατήστε, ανεβοκατεβείτε σκάλες ( όχι ασανσέρ) κάντε δουλειές στο σπίτι.

Αποτέλεσμα εικόνας για diet

Η  απώλεια βάρους μετά τις γιορτές   για τα άτομα που είδη είχαν περιττό βάρος είναι  αναγκαίο,  αλλά θα πρέπει να γίνεται από του ειδικούς επιστήμονες της διατροφής, πτυχιούχους διαιτολόγους διατροφολόγους ( και όχι από συμβούλους διατροφής,  ευεξίας και αυτοαποκαλούμενους διαιτολόγους ), προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι μόνιμα και κυρίως χωρίς αρνητικές συνέπειες για τον οργανισμό τους !

Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Print Friendly, PDF & Email
  • Είμαι χοντρή (?)

    Γράφει η Κική Αβραμίδου   Τώρα λοιπόν που έχουν τελειώσει οι γιορτές, ε και όπως και …
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: Υγεία και Ευεξία

Δείτε επίσης

Πως τα συναισθήματα συνδέονται στενά με τη σωματική και ψυχική υγεία?

Γράφει η Βασιλική Ι.Μάστορα Ψυχολόγος Από την αρχαιότητα έχει αναγνωριστεί ο στενός δ…