Τι δημητριακά πρωινού να δώσω στο παιδί μου ;

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Οι περισσότεροι γονείς προβληματίζονται με το τι να προσφέρουν για πρωινό στα παιδιά τους . Όταν αυτά ζητούν  τα  δημητριακά  πρωινού του εμπορίου , τι πρέπει να κάνουν ; Ξέρουν τι δίνουν  στο παιδιά τους ;  είναι υγιεινά ; είναι  θρεπτικά ;

Πολλές έρευνες έχουν γίνει για τις προτιμήσεις   των παιδιών . Τι τα προσελκύει για να τα ζητήσουν , να τα καταναλώσουν ξανά και  φυσικά για να γίνουν πιστοί πελάτες του προϊόντος.

Τα δημητριακά πρωινού παρασκευάζονται συνήθως με βάση το σιτάρι, τη βρώμη, το καλαμπόκι ή ρύζι ή αναλογία όλων των παραπάνω. Για να αξιολογήσουμε την διατροφική αξία του προϊόντος που επιθυμούμε να καταναλώσουμε, είναι καλό να διαβάζουμε  προσεχτικά τις ετικέτες του προϊόντος.  Έτσι θα μπορέσουμε να  τα συγκρίνουμε και να κάνουμε σωστές επιλογές.

Τα δημητριακά τα οποία δεν είναι ολικής πρέπει να γνωρίζετε ότι έχει αφαιρεθεί το περίβλημα μαζί με πολύτιμες βιταμίνες και φυτικές ίνες, αφήνοντας πίσω το αμυλούχο και λιγότερο θρεπτικό περιεχόμενο. Με τα ολικής αλέσεως δημητριακά είναι  μια καλή ευκαιρία τα παιδιά να καλύψουν το 25% των ημερήσιων απαιτήσεων, διότι θα  πάρουν  αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία  που χρειάζονται για την  ανάπτυξη τους και για να  αισθάνονται ενεργητικά.

Τα δημητριακά με φρούτα ή σοκολάτα ή μέλι  θα πρέπει να τα προσέχετε διότι στα περισσότερα   έχει προστεθεί και  ζάχαρη  για να γίνουν πιο αρεστά. Στην συσκευασία τους αναφέρουν ολικά σάκχαρα χωρίς να διευκρινίζουν ποια προέρχονται από τα φυσικά σάκχαρα και ποια από τα πρόσθετα.

Αποτελέσματα των ερευνών μας δείχνουν  ότι σημειώθηκε μείωση της  προτίμησης σε  φρέσκα φρούτα, διότι  τα δημητριακά αυτά με  την υψηλή κατανάλωσης ζάχαρης  αυξάνουν  την ολική κατανάλωση ζάχαρης στα παιδιά, η οποία τα παρασύρει σε μη υγιεινές επιλογές.

Οι γονείς φυσικά επειδή  γνωρίζουν  τις επιπτώσεις της ζάχαρης , αγοράζουν δημητριακά που αναφέρουν με  «μειωμένη   ζάχαρη». Μετά από έρευνες που έγιναν σε αυτά τα προϊόντα διαπίστωσαν  ότι το σύνολο των θερμίδων  ήταν ίδιο με αυτά με την κανονική υψηλή ποσότητα ζάχαρης. Και αυτό συνέβη διότι οι  βιομηχανίες αντικατέστησαν τη ζάχαρη με άλλες μορφές επεξεργασμένων υδρογονανθράκων.  Μπορεί λοιπόν  να υπάρχει μια νομιμότητα σε αυτό που διαφημίζουν αλλά   οι θερμίδες να  παραμένουν οι ίδιες . Να ελέγχεται λοιπόν τις διατροφικές ετικέτες του  για να μην ξεπερνάτε τα  6 γραμμάρια σακχάρων ανά μερίδα.

Χρειάζεται προσοχή και πρέπει  να αποφεύγονται τα δημητριακά πρωινού με τεχνητές χρωστικές ουσίες.

Το ιδανικότερο θα ήταν να παρασκευάσετε εσείς οι ίδιοι οι γονείς μαζί με τα παιδιά σας ,  τα δικά σας  δημητριακά πρωινού τύπου γκρανόλα που μπορούν να καταναλωθούν μόνα τους ή και με ένα γαλακτοκομικό (γάλα ή γιαούρτι).

Μια πολύ γευστική και υγιεινή πρόταση δημητριακών είναι η παρακάτω:
Ανακατεύετε : Τριμμένα μήλα   ραντισμένα με λεμόνι για να μην μαυρίσουν, νιφάδες βρώμης, ξηρούς καρπούς ότι σας αρέσουν: αμύγδαλα, καρύδια  , ηλιόσπορους , φουντούκια κ.α χονδροκομμένα, Κανέλα , γαρίφαλο  τριμμένο, Μέλι, σπορέλαιο και σταφίδες. Αραδιάζετε πάνω σε αντικολλητικό χαρτί σε ταψάκι και ψήνετε στους 15 βαθμούς . Ανακατεύετε ανά 10 λεπτά  και σε 30 -40 λεπτά είναι έτοιμα. Τα αφήνετε να κρυώσουν . Διατηρούνται μια βδομάδα σε αεροστεγές  σκεύος.

Ευαγγελία Δημητροπούλου Γκλούμπου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα στή: KozaniKids

Δείτε επίσης

Το βιβλίο «Ο μικρός Κοπέρνικος και ο Πόλεμος των Άσπρων» κυκλοφόρησε

Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα; Το μπλε, το κόκκινο, το κίτρινο ή μήπως το πράσινο; Όπο…