Τι δημητριακά πρωινού να δώσω στο παιδί μου?

Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Οι περισσότεροι γονείς προβληματίζονται με το τι να προσφέρουν για πρωινό στα παιδιά τους . Όταν αυτά ζητούν  τα  δημητριακά  πρωινού του εμπορίου , τι πρέπει να κάνουν ; Ξέρουν τι δίνουν  στο παιδιά τους ;  είναι υγιεινά ; είναι  θρεπτικά ;

Πολλές έρευνες έχουν γίνει για τις προτιμήσεις   των παιδιών . Τι τα προσελκύει για να τα ζητήσουν , να τα καταναλώσουν ξανά και  φυσικά για να γίνουν πιστοί πελάτες του προϊόντος.

Τα δημητριακά πρωινού παρασκευάζονται συνήθως με βάση το σιτάρι, τη βρώμη, το καλαμπόκι ή ρύζι ή αναλογία όλων των παραπάνω. Για να αξιολογήσουμε την διατροφική αξία του προϊόντος που επιθυμούμε να καταναλώσουμε, είναι καλό να διαβάζουμε  προσεχτικά τις ετικέτες του προϊόντος.  Έτσι θα μπορέσουμε να  τα συγκρίνουμε και να κάνουμε σωστές επιλογές.

Τα δημητριακά τα οποία δεν είναι ολικής πρέπει να γνωρίζετε ότι έχει αφαιρεθεί το περίβλημα μαζί με πολύτιμες βιταμίνες και φυτικές ίνες, αφήνοντας πίσω το αμυλούχο και λιγότερο θρεπτικό περιεχόμενο. Με τα ολικής αλέσεως δημητριακά είναι  μια καλή ευκαιρία τα παιδιά να καλύψουν το 25% των ημερήσιων απαιτήσεων, διότι θα  πάρουν  αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία  που χρειάζονται για την  ανάπτυξη τους και για να  αισθάνονται ενεργητικά.

Τα δημητριακά με φρούτα ή σοκολάτα ή μέλι  θα πρέπει να τα προσέχετε διότι στα περισσότερα   έχει προστεθεί και  ζάχαρη  για να γίνουν πιο αρεστά. Στην συσκευασία τους αναφέρουν ολικά σάκχαρα χωρίς να διευκρινίζουν ποια προέρχονται από τα φυσικά σάκχαρα και ποια από τα πρόσθετα.

Αποτελέσματα των ερευνών μας δείχνουν  ότι σημειώθηκε μείωση της  προτίμησης σε  φρέσκα φρούτα, διότι  τα δημητριακά αυτά με  την υψηλή κατανάλωσης ζάχαρης  αυξάνουν  την ολική κατανάλωση ζάχαρης στα παιδιά, η οποία τα παρασύρει σε μη υγιεινές επιλογές.

Οι γονείς φυσικά επειδή  γνωρίζουν  τις επιπτώσεις της ζάχαρης , αγοράζουν δημητριακά που αναφέρουν με  «μειωμένη   ζάχαρη». Μετά από έρευνες που έγιναν σε αυτά τα προϊόντα διαπίστωσαν  ότι το σύνολο των θερμίδων  ήταν ίδιο με αυτά με την κανονική υψηλή ποσότητα ζάχαρης. Και αυτό συνέβη διότι οι  βιομηχανίες αντικατέστησαν τη ζάχαρη με άλλες μορφές επεξεργασμένων υδρογονανθράκων.  Μπορεί λοιπόν  να υπάρχει μια νομιμότητα σε αυτό που διαφημίζουν αλλά   οι θερμίδες να  παραμένουν οι ίδιες . Να ελέγχεται λοιπόν τις διατροφικές ετικέτες του  για να μην ξεπερνάτε τα  6 γραμμάρια σακχάρων ανά μερίδα.

Χρειάζεται προσοχή και πρέπει  να αποφεύγονται τα δημητριακά πρωινού με τεχνητές χρωστικές ουσίες.

Το ιδανικότερο θα ήταν να παρασκευάσετε εσείς οι ίδιοι οι γονείς μαζί με τα παιδιά σας ,  τα δικά σας  δημητριακά πρωινού τύπου γκρανόλα που μπορούν να καταναλωθούν μόνα τους ή και με ένα γαλακτοκομικό (γάλα ή γιαούρτι).

Μια πολύ γευστική και υγιεινή πρόταση δημητριακών είναι η παρακάτω:

Ανακατεύετε : Τριμμένα μήλα   ραντισμένα με λεμόνι για να μην μαυρίσουν, νιφάδες βρώμης, ξηρούς καρπούς ότι σας αρέσουν: αμύγδαλα, καρύδια  , ηλιόσπορους , φουντούκια κ.α χονδροκομμένα, Κανέλα , γαρίφαλο  τριμμένο, Μέλι, σπορέλαιο και σταφίδες.

Αραδιάζετε πάνω σε αντικολλητικό χαρτί σε ταψάκι και ψήνετε στους 15 βαθμούς .

Ανακατεύετε ανά 10 λεπτά  και σε 30 -40 λεπτά είναι έτοιμα.

Τα αφήνετε να κρυώσουν .

Διατηρούνται μια βδομάδα σε αεροστεγές  σκεύος.

Ευαγγελία Δημητροπούλου

Ευαγγελία Δημητροπούλου

Nutritionist
Η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου σπούδασε στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε για 3 χρόνια στην εταιρεία GILLY DIET ( εδέσματα υγιεινής διατροφής ) της Θεσ/νίκης ως σύμβουλος διατροφής και ενημέρωσης σε μέλη της εταιρείας και σύμβουλος για την έκδοση διαιτολογίων και στον ποιοτικό έλεγχο διαιτητικών γευμάτων.
Από το 1997-2001 εργάστηκε στο ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ- ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ ( ΠΡΙΝΟΥ ) της Θεσ/νίκης ως υπεύθυνη για την οργάνωση του διαιτολογικού τμήματος Βορείου Ελλάδος, την διαιτολογική υποστήριξη μελών της εταιρείας και την έκδοση διαιτολογίων των μελών σε παθολογικές καταστάσεις. Από το έτος 2002 μέχρι σήμερα ασκεί το επάγγελμα του ιδιώτη διαιτολόγου-διατροφολόγου σε προσωπικό της γραφείο στην ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ 7 στην Κοζάνη.
Παράλληλα με το διαιτολογικό γραφείο το 2005 δημιούργησε το υποκατάστημα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ» : έτοιμα διαιτητικά γεύματα στο χώρο και το 2013 ανέλαβε το τομέα υγείας στο ιδιωτικό Ι.Ε.Κ VOLTEROS. Διδάσκει μαθήματα της ειδικότητας στέλεχος διατροφής και διαιτολογίας και αισθητικής.
Έχει εισηγηθεί για πολλά θέματα διατροφής σε διάφορες εκδηλώσεις και ημερίδες στη τοπική κοινωνία της Κοζάνης, ενώ παράλληλα, έχει κάνει διαλέξεις σε: Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Κοζάνης τόσο για την ενημέρωση των μαθητών όσο και των γονέων τους για θέματα υγιεινής διατροφής.Ήταν εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Μακεδονικού Κοζάνης στο Μπάσκετ και έχει συμμετάσχει σε αρκετές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές ενότητες διατροφικής συμβουλευτικής. Τέλος, αρθρογραφεί πολύ συχνά σε τοπικές εφημερίδες.

 

περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: Kozani Kids
περισσότερα στή: KozaniKids

Δείτε επίσης

4+1 δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά σας στη φύση αυτό το καλοκαίρι!

Ο ήλιος λάμπει, τα πουλάκια τραγουδούν και τα παιδιά… έχουν πέσει με τα μούτρα στο i…