Γράφει η Ευαγγελία Δημητροπούλου -Γκλούμπου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το καλοκαιράκι τελείωσε, το ίδιο οι διακοπές και η επιστροφή στην καθημερινότητα είναι πλέον γεγονός. Γεγονός  είναι και το νέο αυξημένο νούμερο της ζυγαριάς που βλέπετε με την επιστροφή σας στο σπίτι. Ένας πανικός της στιγμής,  με τύψεις για όλα αυτά που καταναλώσατε στις ταβερνούλες , στα beach bar  και στην παραλία. Αλλά  ο πανικός αυξάνεται για το τι μπορείτε να κάνετε τώρα και πως θα διώξετε  αυτά τα επιπλέον κιλά!

Πρέπει πρώτα από όλα να κατανοήσετε και να αποδεχτείτε ότι η χαλάρωση των διακοπών, η καλή διάθεση που μας προσφέρει ο ήλιος και  η θάλασσα, σας έβγαλαν από τις διατροφικές συνήθειες που είχατε, με αποτέλεσμα να προστεθούν κάποια κιλά.

Η επιστροφή σας στην ισορροπημένη διατροφή θα επαναφέρει το βάρος σας εκεί που ήταν.

Θα ήταν λάθος να καταφύγετε σε εξαντλητικές δίαιτες ή δίαιτες τύπου μονοφαγίας, διότι δεν θα καλυφθείτε με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας μετά από την κακή διατροφή των διακοπών. Άλλωστε με τα πολύ υποθερμιδικά διαιτολόγια, ο οργανισμός σας εξαντλείται και αποβάλλει κυρίως νερό και γλυκογόνο που όμως του είναι απαραίτητα .

Μια  διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες των τροφίμων και αποκλείοντας τρόφιμα που δε  προσφέρουν ιδιαίτερα θρεπτικά συστατικά, θα σας δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στο  πρωινό σας γεύμα, ξεκινήστε  και πάλι τα δημητριακά ολικής αλέσεως με ένα γαλακτοκομικό χαμηλών λιπαρών και φάτε ένα- δύο φρούτα ή πείτε έναν φρεσκοστημένο φυσικό χυμό φρούτων.  Ξεχάστε τους πλούσιους μπουφέδες των ξενοδοχείων ή των γλυκών και αλμυρών σνακ που αγοράζατε από τα αρτοποιία .

Μέχρι το μεσημεριανό σας γεύμα μπορείτε να έχετε μαζί σας λίγους ωμούς ξηρούς καρπούς και φρούτα.

Το μόνο που πρέπει να  κρατήσετε από την διατροφή των διακοπών είναι η σαλάτα που τρώγατε πριν το κύριο πιάτο. Έτσι λοιπόν να ξεκινάτε με μια μεγάλη σαλάτα από διάφορα λαχανικά με λίγο ελαιόλαδο και όχι με σως μαγιονέζας. Το κύριο πιάτο να εναλλάσσεται κάθε μέρα και να περιλαμβάνει

  • λαχανικά ( φασολάκια , μπριάμ, τουρλού) με λίγο τυρί
  • ή ψάρι
  • ή όσπρια
  • ή κοτόπουλο ή κρέας
  • ή ζυμαρικά με τυρί  και λίγη σάλτσα
  • ή ρύζι (γεμιστά ή ριζότο ) ή πατάτες  φούρνου με τυρί

Το απόγευμα τα φρούτα είναι απαραίτητα και στο βραδινό σας γεύμα μπορείτε να καταναλώσετε :

  • Μισή μερίδα από το μεσημεριανό  σας γεύμα αν έχει περισσέψει ή αλλιώς ότι φάγατε και στο πρωινό σας γεύμα
  • ή ένα δικό σας πρόχειρο σνακ όπως : ένα τοστ με κασέρι – λαχανικά  και ένα γαλακτοκομικό  χαμηλών λιπαρών
  • ή ντάκο με τυρί, ντομάτα, ελαιόλαδο και ρίγανη.

Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού σας και η καθημερινή σωματική άσκηση θα βοηθήσουν επίσης στο στόχο  σας.

Αυτό που κυρίως πρέπει να προσέχετε είναι ο ρυθμός απώλειας,  αν και είναι αυστηρά προσωπικός, η  απώλεια των  2- 4 κιλών το μήνα δεν  εγκυμονεί προβλήματα  υγείας, βοηθά στην απόκτηση  διατροφικών συνηθειών και δεν γίνεται επανάκτηση του βάρους.

 

Ευαγγελία Δημητροπούλου

Ευαγγελία Δημητροπούλου

Nutritionist
Η Ευαγγελία Δημητροπούλου – Γκλούμπου σπούδασε στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε για 3 χρόνια στην εταιρεία GILLY DIET ( εδέσματα υγιεινής διατροφής ) της Θεσ/νίκης ως σύμβουλος διατροφής και ενημέρωσης σε μέλη της εταιρείας και σύμβουλος για την έκδοση διαιτολογίων και στον ποιοτικό έλεγχο διαιτητικών γευμάτων.
Από το 1997-2001 εργάστηκε στο ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ- ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ ( ΠΡΙΝΟΥ ) της Θεσ/νίκης ως υπεύθυνη για την οργάνωση του διαιτολογικού τμήματος Βορείου Ελλάδος, την διαιτολογική υποστήριξη μελών της εταιρείας και την έκδοση διαιτολογίων των μελών σε παθολογικές καταστάσεις. Από το έτος 2002 μέχρι σήμερα ασκεί το επάγγελμα του ιδιώτη διαιτολόγου-διατροφολόγου σε προσωπικό της γραφείο στην ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ 7 στην Κοζάνη.
Παράλληλα με το διαιτολογικό γραφείο το 2005 δημιούργησε το υποκατάστημα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ» : έτοιμα διαιτητικά γεύματα στο χώρο και το 2013 ανέλαβε το τομέα υγείας στο ιδιωτικό Ι.Ε.Κ VOLTEROS. Διδάσκει μαθήματα της ειδικότητας στέλεχος διατροφής και διαιτολογίας και αισθητικής.
Έχει εισηγηθεί για πολλά θέματα διατροφής σε διάφορες εκδηλώσεις και ημερίδες στη τοπική κοινωνία της Κοζάνης, ενώ παράλληλα, έχει κάνει διαλέξεις σε: Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Κοζάνης τόσο για την ενημέρωση των μαθητών όσο και των γονέων τους για θέματα υγιεινής διατροφής.Ήταν εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Μακεδονικού Κοζάνης στο Μπάσκετ και έχει συμμετάσχει σε αρκετές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές ενότητες διατροφικής συμβουλευτικής. Τέλος, αρθρογραφεί πολύ συχνά σε τοπικές εφημερίδες.

Print Friendly, PDF & Email

Print Friendly, PDF & Email
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: Υγεία και Ευεξία

Δείτε επίσης

5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις το πρωί για να πάει καλά η μέρα σου!

Μπορεί να μην είσαι morning person αλλά όπως λένε, η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.. Αυτά…