Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κοζάνη όπου και τελείωσε το Λύκειο. Είναι απόφοιτος του ΑΤΕΙ Αθήνας του Τμήματος «Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων» και επίσης είναι Διπλωματούχος Αρχιτέκτων Μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Ζεί και εργάζεται στην Κοζάνη

  1. Ποιες είναι οι σπουδές που έκανες έτσι ώστε να φτάσεις στο επίπεδο γνώσεων που είσαι τώρα ;

Είμαι πτυχιούχος του Α.ΤΕΙ Αθήνας, της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών , του τμήματος «Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων», καθώς επίσης είμαι Διπλωματούχος MSc Αρχιτέκτων Μηχανικός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Είχα την τύχη και την ευκαιρία να σπουδάσω σε δύο σχολές της επιλογής μου. Και μέσα από αυτές θεωρώ πως ολοκλήρωσα το ακαδημαϊκό κομμάτι των γνώσεων που θα πρέπει να έχει ένας  επαγγελματίας. Βέβαια οι γνώσεις δεν σταματούν εκεί. Εξελίσσονται συνεχώς όπως εξελίσσεται και ο τρόπος ζωής και οι ανάγκες μας.

Και βέβαια μέσα σε όλο αυτό αν προσθέσουμε και την ταχύτητα με την οποία πλέον είναι διαθέσιμη κάθε πληροφορία, θα υπάρχει διαρκώς μία εξέλιξη αυτής της γνώσης. Πρέπει να συμβαδίζουμε με την εκάστοτε εποχή.

  1. Πόσο βοηθάνε τα ταξίδια και η επαφή με άλλους αρχιτεκτονικούς προορισμούς στο να εξελίξεις τη  δουλειά σου και να πάρεις έμπνευση;

Βοηθάνε πάρα πολύ! Σε βγάζουν από την Ελληνική καθημερινότητα, σε γεμίζουν με νέες εικόνες. Βλέπεις διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικό τρόπο ζωής, διαφορετική αντίληψη για τον χώρο, τόσο αισθητικά όσο και βιωματικά. Έτσι αποκτάς μια διαφορετική άποψη, φιλτράρεις τα ερεθίσματα που παίρνεις και τα χρησιμοποιείς ως πιθανά στοιχεία της δουλειάς σου. Συγκρίνεις ενίοτε και αντιλαμβάνεσαι τις διαφορετικές προσεγγίσεις για την αρχιτεκτονική, οι οποίες είναι πολύ στενά συνδεδεμένες με τον κάθε τόπο.

  1. Έχεις δουλέψει στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Κατάρ. Πως ήταν αυτή η εμπειρία; Και τι  αποκόμισες από αυτή;

Είχα την ευκαιρία αυτή να δουλέψω για ένα διάστημα σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη χώρα όπως είναι το Κατάρ. Αρχικά ήταν μία μεγάλη πρόκληση για μένα. Σε ένα Multi- Cultural περιβάλλον και σε μία χώρα με πολλές ιδιαιτερότητες λόγω θρησκείας. Αλλά όσον αφορά το κομμάτι της δουλειάς μου, η Doha (πρωτεύουσα του Qatar)είχε μόνο σημαντικές εμπειρίες να μου προσφέρει. Νέα υπερσύγχρονα κτήρια, σε όλα τα στάδια κατασκευής. Σημαντικά δημόσια κτήρια, ουρανοξύστες, τεχνητά νησιά. Τεράστια εμπορικά, υποδομές, δρόμοι, πάρκα γέφυρες, χώροι πολιτισμού, ψυχαγωγίας κλπ.

Στον εργασιακό τομέα, είχα τη χαρά να δουλέψω με μία μεγάλη ομάδα ατόμων πάνω σε ένα project που πιθανόν εδώ στην Ελλάδα δεν θα είχα ποτέ την ευκαιρία να βιώσω κάτι ανάλογο.

Γέμισα με άπειρες εικόνες, πολλές εμπειρίες και πολύ σημαντικά εφόδια όσον αφορά την δουλειά μου. Τόσο στο κομμάτι του αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, όσο και στο κομμάτι της συνεργασίας με ανθρώπους από διαφορετικούς λαούς και κουλτούρες.

 

  1. Είναι σωστά ενημερωμένος ο κόσμος της περιοχής μας πάνω στο κομμάτι της διακόσμησης και της αρχιτεκτονικής; 

Θα έλεγα ότι είναι απαίδευτος… Στην εποχή μας, με την τόσο ραγδαία διάχυση της πληροφορίας και της εικόνας, η ενημέρωση ουσιαστικά σε «βομβαρδίζει» με άπειρες τέτοιες εικόνες. Απλά θεωρώ ότι δεν ασχολούμαστε και τόσο πολύ με θέματα Design και συνεπώς η «αισθητική» μας παιδεία υστερεί. Παρόλα αυτά, υπάρχει κ η μερίδα του κόσμου που είναι ενημερωμένοι και πιο δεκτικοί στις νέες ιδέες και τάσεις. Το θετικό είναι πως πλέον οι δικές μας γενιές δείχνουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε αυτό το κομμάτι και ολοένα και περισσότερο συμβουλεύονται την γνώμη ενός ειδικού.

  1. Με μία ομάδα αρχιτεκτόνων πήρατε μέρος στον διαγωνισμό για την διαμόρφωση της πλατείας της Κοζάνης όπου κερδίσατε το τρίτο βραβείο.  Από  που εμπνευστήκατε και ποια η εμπειρία σου; 

Κατ’ αρχήν, θεωρήσαμε «υποχρέωσή» μας να συμμετάσχουμε σε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την πόλη μας. Με αυτό το σκεπτικό συνεργαστήκαμε 6 νέοι αρχιτέκτονες από την Κοζάνη για να σχεδιάσουμε την πλατεία μας. Χρησιμοποιήσαμε τις δικές μας αναφορές.  Προσδιορίσαμε τις κινήσεις που βιώνουμε καθημερινά στον χώρο της πλατείας και κυρίως αυτές που θα θέλαμε να υπάρχουν. Βάλαμε στο παιχνίδι και το καμπαναριό ως ορόσημο της πλατείας και της πόλης μας. Αυτά μεταξύ άλλων ήταν τα κεντρικά στοιχεία της πρότασής μας η οποία απόσπασε το 3ο Βραβείο ανάμεσα σε πάνω από 100 συμμετοχές στο διαγωνισμό.

Μοναδική, και πρωτόγνωρη εμπειρία. Ήταν η πρώτη φορά που συνεργαζόμασταν τόσα πολλά άτομα για ένα project, βέβαια μας ένωνε η «υποχρέωση» να σχεδιάσουμε κάτι σημαντικό για την πόλη μας. Αλλά ήταν μια διαδικασία η οποία έχει αφήσει σε όλους μας όμορφες αναμνήσεις, παρά τις άπειρες ώρες δουλειάς, δεδομένου ότι δουλεύαμε περίπου ένα τετράμηνο σχεδόν καθημερινά. Και στο τέλος η διάκριση μας αποζημίωσε και ηθικά!

 

 

  1. Στο σχεδιασμό της πλατείας της πόλης μας λάβατε υπ’όψιν τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο να διαμορφώσετε  την τελική σας πρόταση;

Σχεδιάζοντας ένα δημόσιο αστικό τοπίο, είναι δεδομένο ότι θα προβληματιστείς και με τις καιρικές συνθήκες της περιοχής, μιας και σχεδιάζεις έναν χώρο που απευθύνεται σε όλους. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις καιρικές συνθήκες μαζί με ένα πλήθος άλλων ανάλογων ζητημάτων, προσπαθείς να προτείνεις την βέλτιστη λύση η οποία να ανταποκρίνεται το δυνατόν καλύτερα στο τρίπολο «μορφή – λειτουργία – κατασκευή».

Συγκεκριμένα εμάς μας επηρέασε αρκετά το ζήτημα των καιρικών συνθηκών τόσο στην επιλογή των υλικών που προτείναμε για την πλατεία, αλλά και των φυτών – δέντρων επίσης. Μέσα στην πρόταση μας ένα σημαντικό για εμάς ζήτημα, ήταν να υπάρχει υπογείως (για τον χειμώνα) δίκτυο παροχής ζεστού νερού, μέσω τηλεθέρμανσης, για να μην μετατρέπεται σε παγοδρόμιο όλη η πλατεία, όπως βλέπουμε να συμβαίνει συχνά. Με αυτόν τον τρόπο θα υπήρχαν τουλάχιστον καθαρές διαδρομές για να μπορεί να κινείται ο κόσμος τις δύσκολες μέρες του χειμώνα.

  1. Πιστεύεις ότι στην Ελλάδα έχουμε αξιόλογα από την άποψη της αρχιτεκτονικής, κτίρια; 

Στην Ελλάδα πάντοτε είχαμε και έχουμε δείγματα πολύ καλής αρχιτεκτονικής. Τα περισσότερα βέβαια στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) και λιγότερα στις μικρότερες πόλεις. Και αναφέρομαι κυρίως σε δημόσια κτήρια που λειτουργούν και λιγάκι ως τοπόσημα (π.χ. Μουσείο Ακρόπολης – Ίδρυμα Νιάρχος  – Βυζαντινό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη κ.α).

Φυσικά να αναφέρω και το ότι είμαστε «τυχεροί» που έχουμε στην πόλη μας το νέο κτήριο της Βιβλιοθήκης, ένα σύγχρονο κτήριο και ένα καλό δείγμα σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.

  1. Έχεις επιπλέον συμμετάσχει σε διαγωνισμό πανευρωπαϊκής εμβέλειας του περιοδικού δομές όπου ουσιαστικά δώσατε την πρόταση σας στη  διαμόρφωση ενός δωματίου ξενοδοχείου και διακριθήκατε με την ομάδα σου σε πολύ καλή θέση! Είναι διαφορετικός ο σχεδιασμός ενός δωματίου ξενοδοχείου από ένα σπίτι; 

Είμαστε αρκετά χαρούμενοι με τα άλλα δυο μέλη της ομάδας, για την 15η θέση που κατακτήσαμε ανάμεσα σε 200 +  συμμετοχές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η πρότασή μας, μέσα στις 100 επιλέξιμες, εκτέθηκε στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα.

Ο σχεδιασμός ενός δωματίου σε ξενοδοχείο, είναι αρκετά διαφορετικός από τον σχεδιασμό ενός σπιτιού. Αν και φαινομενικά δείχνει να έχει πολλές ομοιότητες ως προς τις χρήσεις που εξυπηρετεί (ύπνος, ξεκούραση, χαλάρωση), από την άλλη απευθύνεται σε μεγάλη γκάμα χρηστών, με διαφορετικά γούστα, διαφορετικές συνήθειες κλπ. Οπότε σ αυτήν την περίπτωση, καλούμαστε να σχεδιάσουμε ένα χώρο που να ικανοποιεί τις ανάγκες που έχει κάποιος όταν και όσο διαμένει σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Και όλα αυτά βέβαια σε έναν πολύ περιορισμένο και με συγκεκριμένες διαστάσεις χώρο.

  1. Πόσο δύσκολο είναι για έναν αρχιτέκτονα να παρακολουθεί συνέχεια τις νέες τάσεις  και τα νέα υλικά στον κόσμο της διακόσμησης και της αρχιτεκτονικής;

Πλέον στην εποχή που ζούμε, είναι κάτι που μέσω του διαδικτύου γίνεται πολύ άμεσα. Είναι ένα κομμάτι της δουλειάς στο οποίο καταναλώνεις πολύ χρόνο, λόγο του πλήθους των πληροφοριών, αλλά πλέον είναι ένας πολύ εύκολα προσβάσιμο χώρος σε σχέση με το παρελθόν που η μόνη πηγή πληροφορίας ήταν μέσω των εξειδικευμένων βιβλίων και περιοδικών, κάτι που ήταν πολυέξοδο και δεν σου προσέφερε αυτό το πλήθος των πληροφοριών.

Το να ενημερώνεσαι για νέα υλικά και νέες τάσεις στην αρχιτεκτονική και διακόσμηση όμως είναι πάντοτε απαραίτητο. Μας ανοίγει νέους ορίζοντες και μας βοηθάει στο να εξελιχθούμε ως επαγγελματίες

  1. Πόσο εύκολο να μετατρέψεις τα όνειρα και τις προσδοκίες των πελατών σου σε χώρο;

Αυτό εγώ θεωρώ πως είναι το πιο σημαντικό και ουσιαστικό κομμάτι της δουλειάς μας. Δεν είναι καθόλου εύκολο, μιας και πρόκειται για μία πολυδιάστατη και σύνθετη διαδικασία, και η οποία περνάει από πολλά στάδια μέχρι να καταλήξει να ολοκληρωθεί σαν χώρος. Θα πρέπει από την πρώτη επίσκεψη στο χώρο και την πρώτη συζήτηση με τον/τους πελάτη/τες  να αρχίσει να διαμορφώνεται μία άποψη για τον χώρο, μια κεντρική ιδέα, η οποία θα καταλήξει να εφαρμοστεί στο χώρο και να εξελιχθεί σε πραγματικότητα. Όλο αυτό πάντα σε συνεργασία με τον πελάτη –χρήστη, με γνώμονα τις απαιτήσεις του (λειτουργικές και αισθητικές).

 

  1. Πως νιώθεις όταν δημιουργείς ένα χώρο ή ένα ολόκληρο σπίτι για μία οικογένεια ανθρώπων όπου θα κατοικήσουν και θα ζήσουνε όμορφες στιγμές σε αυτό; 

 

Ωραία ερώτηση.

Είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα του σχεδιασμού μιας κατοικίας , γιατί ουσιαστικά «ορίζεις» τον τρόπο που θα ζει κάποιος/κάποιοι καθημερινά σ αυτόν τον χώρο. Και ως σοβαρό ζήτημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Επομένως, όσο καλύτερα κατανοήσεις τις ανάγκες των χρηστών από τον χώρο, τόσο καλύτερο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Και φυσικά όταν αυτό ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες, μόνο χαρούμενος και ικανοποιημένος μπορείς να αισθάνεσαι. Το να βλέπεις τους χρήστες – ιδιοκτήτες να απολαμβάνουν τον χώρο τον οποίο έχεις σχεδιάσει, και να σου εκφράζουν συνεχώς το πόσο όμορφος και λειτουργικός είναι, θεωρώ πως είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή..

Ευχαριστώ πολύ τον Θάνο για την συνέντευξη.

Ήταν μία πολύ ευχάριστη εμπειρία ελπίζω και για τους δύο.

Τράγιας Βασίλης

Αρχιτέκτων Μηχανικός Α.Π.Θ

Τράγιας Βασίλης : Ο Κοζανίτης Αρχιτέκτονας και διακοσμητής όπου «έκτισε» τα όνειρα του με αισθητική! Από την Κοζάνη στο Κατάρ και η εμπειρία του πάνω στην αρχιτεκτονική!">
περισσότερα σχετικά άρθρα
περισσότερα από: MyDonnasito
περισσότερα στή: Πολιτισμός

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε επίσης

Οι Φανοί της Κοζάνης

Ο Φανός είναι γιορτή και ξεφάντωμα γύρω από το βωμό της αποκριάτικης εορταστικής πυρράς με…